Extra krediet voor de sportzalen in Koggenland

Op maandag 16 december heeft de raad van Koggenland extra krediet beschikbaar gesteld voor het verbeteren van de inventaris van onze sportzalen. In de huidige situatie zit veel verschil in wat een sportzaal aan materialen heeft en hoe deze zijn onderhouden; onwenselijk wat de VVD betreft.

Door het extra budget voor 2020 kan voor alle zalen weer aan de KVLO-(Koninklijke Vereniging voor Lichamelijke Opvoeding) norm worden voldaan. Structureel wordt er extra budget vrijgemaakt voor onderhoud om dit niveau ook te kunnen blijven waarborgen. Een absolute must om basisschool leerlingen veilig en plezierig te laten sporten. Daarnaast is er budget toegekend om het extra materieel t.b.v. sportverenigingen ook te harmoniseren, zodat alle gebruikers van de gemeentelijke sportzalen in principe overal terecht zouden moeten kunnen.