GBK en PvdA/GL boycotten raadsvergadering

geplaatst in: Nieuws | 0

De raadsleden van deze twee partijen waren afwezig tijdens de raadsvergadering van 3 februari. Zij staken omdat ze vinden dat er te weinig naar hen geluisterd wordt.

Deze actie heeft de VVD zeer verbaasd. Ten eerste: als politiek partij hoor je op een raadsvergadering aanwezig te zijn, daarvoor ontvangen raadsleden ook een vergoeding.

Ten tweede: als je niet de meerderheid hebt -deze twee partijen hebben samen slechts 6 van de 19 zetels- dan zul je moeten proberen om andere partijen te overtuigen van je standpunten.

Ten derde: wij moeten als gemeenteraad natuurlijk recht doen aan de verkiezingsuitslag. De coalitie van de VVD, CDA en WK hebben samen een ruime meerderheid van 13 zetels. Dus het is logisch dat de coalitie het meeste voor elkaar krijgt.

En we krijgen veel voor elkaar. Een paar punten voor 2020:

• Afvalstoffenheffing 55 euro omlaag
  • Lokale evenementen betalen niets meer voor vergunning
  • 30% extra budget voor onderhoud sportzalen
  • Hondenbelasting afgeschaft
  • Laagste woonlasten van de regio

We begrijpen best dat dit voor de oppositie lastig is. Maar laten we met elkaar in gesprek blijven: voor Koggenland.